TYD, Edirne’yi yatırım gündemine aldı...

Turizm Yatırımcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Turgut Gür, Türkiye'nin sahillerinin yeterli konaklama kapasitesini aldığını belirterek, yatırımlarını, sağlık, termal, yayla, ova, spor, kongre ve inanç turizmi, kış turizmi üzerinde yoğunlaştırdıklarını belirtti.

Turizm Aktüel Turizm Aktüel 31/12/2019 23:40

Dr. Turgut Gür ve yönetim kurulu üyeleri, incelemelerde bulunmak üzere geldikleri Edirne'de, Belediye Başkanı Hamdi Sedefçi'yi ziyaret etti. Sedefçi, ziyaret sırasında, Edirne'ye gelen turistleri otel sıkıntısı yüzünden kentte tutamadıklarından yakındı. Sedefçi, şunları kaydetti:

''Osmanlı'ya başkentlik yapmış, birçok tarihi ve kültürel değerinin yanı sıra coğrafi güzelliği olan Edirne'nin tanıtımı için 2004 yılından bu yana atağa geçtik. Kırkpınar Yağlı Güreşleri ve Selimiye'yi UNESCO listesine aldırmak için verdiğimiz uğraş sonucu Kırkpınar listeye dahil oldu, Selimiye Camisi de haziran ayında yapılacak toplantıda büyük ihtimalle yer alacak. Biz tüm kentin bu listede yer almasını istiyoruz.”

“Belediye olarak önemli projelerimiz var. Yılda Edirne'ye 1 milyon 100 bin turist geliyor. Buna rağmen otel fakiriyiz. Dedeman'ın üstlendiği otel inşaatının yanı sıra 4 yıldızlı iki otel inşaatı daha devam ediyor. Hızlı tren projesinin Edirne'yi kapsaması Edirne için büyük avantaj olacak, bunun dışında şehrin içinde kalan sanayi çarşısından bir küçük Manhattan yaratmak istiyoruz, bununla ilgili çalışmalarımız sürüyor.''

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Dr. Turgut Gür ise, Edirne'nin sadece Osmanlı'ya başkentlik yapmış olmasının referansının dahi bir marka haline gelmesinde önemli olduğunu bildirdi. “Edirne'nin tarihi eserlerinin görüntü kirliliğine maruz kaldığını ifade eden Gür, ''Edirne hiçbir zaman ihmal edilemeyecek kadar önemli bir kent. Dünyaya tanıtmak için tanıtım ve pazarlama çok etkin olmalı. Sadece Edirne Belediye Başkanı ve Edirne'deki sivil toplum örgütlerinin tanıtmasıyla olacak iş değil. Devlet politikası, hükümet programı, başta belediye başkanları ve ilgililer olmak üzere bizlerin de görevi'' dedi.

Türkiye'nin inanılmaz bir kültürel varlığa sahip olduğunu vurgulayan Gür, şunları kaydetti:  ''Üç semavi dinin tüm kutsal varlıkları bu topraklarda. Biz turizmi çeşitlendiriyoruz. Artık bundan böyle deniz, kum, güneş dediğimiz sahillerimiz kapasiteyi aldı. Bundan böyle yatırımlarımızı, sağlık, termal, yayla, ova, spor, kongre ve inanç turizmi, kış turizmi üzerinde yoğunlaştırıyoruz. Yatırımlarımızı Anadolu'ya yönlendiriyoruz.'' Konuşmaların ardından yatırımcılara, Sedef Kule Projesi'ni tanıtan film izlettirildi.

Tüm güncellemelerden e-posta yoluyla haberdar olun.