Ali Bahar: Antalya'nın turist sayısında keskin bir yükseliş var

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Ali Bahar, Covid-19 dönemindeki gerilemenin ardından turist sayısında keskin bir yükseliş olduğunu vurguladı.

28/06/2024 13:59

Sektörel gündeme ilişkin ciddi bir talep aldıklarını kaydeden Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Ali Bahar, Covid-19 dönemindeki gerilemenin ardından turist sayısında keskin bir yükseliş olduğunun altını çizdi. Bahar, “Geçen yıl 16 milyona yaklaşan yabancı ziyaretçi sayısı ile rekor kırdık. 2023’te, İstanbul, Londra ve Dubai’den sonra Antalya, dünyada en fazla yabancı ziyaretçi çeken dördüncü şehir oldu.

2024’te turist sayımız daha da artacak. Beklenmedik bir gelişme olmazsa 2025’te de başarılı bir sezon bekliyoruz. Antalya Havalimanı'nda yeni bir rekor kırıldı. 22 Haziran Cuma günü 199 bin 751 yolcu ve 1.175 uçak trafiği ile yılın en yüksek uçuş ve yolcu sayılarına ulaşıldı” diye konuştu.

Turizm sektöründe yaşanan olumlu gelişmelerin yanında sorunların da yaşandığına dikkati çeken Başkan Ali Bahar, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Özellikle animasyon ve eğlence sektörü, spa-hamam, seyahat acenteleri ve konaklama sektöründe faaliyet gösteren komitelerimizin, yabancıların çalışma ve oturma izinleri konusunda sıkıntılar yaşadığını biliyoruz. Bu konu hep sıcak, hep öncelikli gündemlerimiz arasında. İlgili birimlerimiz çalıştı ve bir çözüm önerisi oluşturdu. Biz ATSO bünyesinde bir büro kurulmasını istiyoruz. Yani ATSO, yabancı çalışan konusunda garantör olmak istiyor. Çünkü bu konunun içinde hem suiistimaller, hem de mağduriyetler var.

Talebimiz yerine gelir ve bu iş kanunlaşırsa, hem süreç güvenli hale gelecek, hem de bürokratik işlemler hızlanacak. Bu talebin bir an önce karşılanması için girişimlerimiz sürüyor. ATSO olarak, elini taşın altına sokmak suretiyle, bakanlıkların ve yerel teşkilatların üzerindeki yükün bir bölümünü üzerine almayı kabul ederek sorunu çözmeye çalışıyoruz. Bu noktada bakanlık ve bürokratlarımıza ‘duyun sesimizi’ diyoruz.”