Türk turistler Kos'tan tahliye ediliyor

Ege'de meydana gelen 6,4 büyüklüğündeki deprem İstanköy (Kos) Adası'nda biri Türk, diğeri İsveçli olmak üzere 2 kişinin ölümüne, 5'i ağır 80'den fazla kişinin yaralanmasına neden oldu. Depreme Yunanistan'da yakalanan vatandaşlar gönderilen gemiyle Türkiye'ye getiriliyor.

31/12/2019 23:40

Kos depreminde adada bulunan Türkler adadan tahliye ediliyor. Türkiyeye hareket edecek feribota ilk aşamada 205 Türk yolcu bulunuyor. 4 yaralı yolcudan ikisinin ismi Selim Çaydanlı ve Utku Hasdemir. Feribot kos adasından Bodruma hareket etti. Ege Denizi'nin Gökova Körfezi'nde meydana gelen 6,5 büyüklüğündeki depremde yaralanan 4 Türk vatandaşı İstanköy'den (Kos) feribotla Bodrum'a sevk edilecek.

Dışişleri Bakanlığı kaynaklarından edinilen bilgiye göre, depremde biri ağır olmak üzere yaralanan 4 Türk deniz yoluyla Bodrum'a sevk edilecek. Yaralılar, hastaneden ambulanslarla adadaki rıhtıma getirilerek, Bodrum'a yapılacak özel feribot seferiyle nakledilecek. Ağır yaralanan Türk vatandaşının hayati tehlikesinin bulunmadığı, vücudunda bazı kırıklar tespit edildiği belirtildi.

Öte yandan yaklaşık 300 Türk vatandaşının tahliyesi için çalışmalar devam ediyor. Adadaki liman ve gümrük kapısının hasar görmesi nedeniyle rıhtımdan gerçekleşen ilk seferin ardından diğer Türk vatandaşları için ek seferler düzenlenecek.

"Geceyi parkta geçirdik"

Türk turistler arasındaki Tunç Özer dün gece yaşadıklarını DHA’ya anlattı. Adaya dün feribotla geldiğini söyleyen Özer, "Gece 6.4 büyüklüğündeki depremle uyandık. Panikle aşağı koştuk, insanlar su geliyor diyerek üzerimize doğru koşuyorlardı. Biz de bir parka sığınarak geceyi orada geçirdik. Türk yetkililerle irtibata geçtik, şu an bizi alacağı söylenen bir tekneyi bekliyoruz." dedi.

"Herkesle birlikte kaçmaya başladık"

Adayı ziyaret eden Rıfat Gülaşar ise, "Sanıyorum saat 1’i 25 geçiyordu, çok şiddetli bir sallantı oldu. biz de herkesle birlikte kaçmaya başladık. sahil kenarında tsunami vardiye kaçmaya başladım. Depremin büyüklüğü konusunda çeşitli açıklamalar duyduk, sonrasinda ise iki kişinin öldüğünü, çok sayıda yaralının olduğunu duyduk. Şuan herkes ülkesine dönmek istiyoruz, biz de Bodruma dönmek istiyoruz." dedi.

"Geceyi otel dışında geçirdik"

Yaşadıklarını anlatmakta güçlük çeken bi başka vatandaş ise, "Dün gece saat 1.30 sıralarında çok büyük bir sarsıntı oldu. Bulunduğumuz otelden dışarı çıktık ve geceyi otelin dışında geçirdik sonra da şu an bulunduğumuz yere geldik. birkaç Türk haberleşerek bir irtibat grubu kurduk. Sadece ilk ismini bildiğimizi Rodos Başkonsolosu Barış Bey ( Barış Kalkavan) bize yardımcı oldu ve polisle irtibate geçti. Polis pasaportlarımızı topladı ve şu an karakolda çıkış işlmelerimiz yapılıyor. Şimdi bizi Türkiye’ye geri götürecek katamaranı bekliyoruz." dedi.

DIŞİŞLERİ AÇIKLAMA YAPMIŞTI

Dışişleri'nden yapılan açıklamada 200'den fazla Türk vatandaşının tahliyesi için çalışmaların devam ettiğini, depremde liman ve gümrük binası hasar gördüğü için gemi seferlerine izin verilmediği belirtilmişti.

İstanköy liman yetkilileri ile görüşülerek yakındaki bir rıhtıma özel sefer yapılması için izin alındığını belirten kaynaklar, başkonsolosluğun koordinasyonunda Bodrum'dan yola çıkan yaklaşık 250 kişilik yolcu gemisinin İstanköy'e ulaştığını bildirdi. Tahliye edilenlerin Bodrum’a götürülmesi ve ardından yeni bir sefer daha yapılması planlanıyor.

Depremde İstanköy Meydanı'nda bulunan Defterdar Cami'nin minaresinin çöktüğünü ve karşısında bulunan çeşmenin kubbesinin zarar gördüğünü açıklayan kaynaklar, yakınları hakkında bilgi almak veya yardım isteyen vatandaşların Dışişleri Bakanlığının Çağrı Merkezine (0312-292 29 29) 24 saat ulaşabileceğini belirtti.