Elite Hotels rotasını yurt dışına çevirdi

Elite Hotels, turizmde yaşanan sıkıntılar nedeniyle yatırımlarına Türkiye dışında devam edecek.

31/12/2019 23:40

Jale Özgentürk-Hürriyet

Elite Hotels, tarihi çok eskiye gitmeyen yeni yerel bir otel zinciri. 2003'te Taksim Talimhane'de açılan Elite World Prestige ile başlayan zincirin bugün biri Van'da, 6 oteli var. Zincirin yeni halkası 120 Milyon Dolar yatırımla kısa süre önce İstanbul Güneşli'de açıldı. Yönetim kurulu üyesi Emel Elik Bezaroğlu, “Turizmde yaşanan sıkıntılar nedeniyle riski dağıtmak için artık yurtdışına yatırım yapacağız” dedi. İlk adım St. Petersburg olacak.

Turizmde Ruslar ve Körfez bölgesinin katkısı ile biraz hareketlenme olsa da durum parlak değil. Özellikle kongre turizminde 2018-2019 için takvimler bomboş. Avrupa ve ABD'li turist açısından gelecek yıl da kayıp görünüyor. Turizmcilerden çok sık Türkiye yerine yurtdışına yatırım yapacaklarını duyar oldum. Bunun son örneği de Elite Otelcilik oldu. Turizm son yıllarda Türkiye'nin lokomotif sektörü oldu. Bu anlamda yatırımların kesilmesi ve Türk turizmcilerin yurtdışını hedeflemesi, kalkınma ve istihdam açısından önümüzdeki dönemde kayıplara neden olur. Bu anlamda risk algısının bir an önce düzeltilmesinde fayda var.

Elite Otel son yıllarda bu sıkıntılar içindeki turizm sektörüne yatırım yapan ender gruplardan biri. Coşkun Elik'in 15 yıl önce Taksim Talimhane'de Elite World Prestige ile başlattığı bu yeni yerel zincirin, biri Van'da 6 oteli var.

120 MİLYON DOLAR YATIRIM

Grup son olarak Güneşli Basın Ekspres yolunda 120 Milyon Dolar yatırımla Elite World Europe'ı açtı. Yine 120 Milyon Dolar yatırımla Maltepe Elite World Asia ve Sapanca otelini açmaya hazırlanıyor. Van'daki Otel'de tanıştığım ailenin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik Bezaroğlu ile bir araya geldik ve böyle bir ortamda yatırıma nasıl cesaret ettiklerini konuştuk.

Yatırımlarda ‘risk algısı'na dikkat

Otelin ilginç mimarisini Atatürk Havaalanı'na gidenler görmüştür. 401 oda, 802 yatak kapasiteli otel, kongre oteli olarak kurgulanmış ve yeni nesil toplantı konsepti “Business to Hapiness” iş modeli ile çalışacakmış. Otelde 2500 kişi kapasiteli 8 toplantı salonu yer alıyor. Emel Elik Bezaroğlu şunları söylüyor: “15 yıllık turizmciyim hiç bu kadar kötü bir dönem geçirdiğimi hatırlamıyorum. Kriz Gezi döneminde başladı. 2015'den sonra ise, neredeyse sektör çöktü.

Ama biz hiç vazgeçelim demedik. Devam eden otellerimiz vardı. Ama gerçekten yorulduk. Bu ortam hızımızı düşürüyor. 2017-18 için daha umutluyuz. Avrupa'dan teklif almaya başladık, bu keyifli. ABD'li cruise şirketleri ise Türkiye'yi yeniden rotaya almayı düşünüyordu ama artık zor. İran ve Ortadoğu ise hareketli. Yeni otellerle birlikte grubun otel sayısı 8'e, çalışan sayısı 1729'a toplam yatak kapasitesi de 5456'ya çıkıyor... Franchise da düşünüyoruz. Bunun için bir anayasa oluşturuyoruz.”

BÖLGEDE 50 OTEL

Yeni otelin açıldığı Basın Ekspres bölgesi İstanbul'un yeni turizm bölgesi olarak ilan edilmişti. Bölgede yaklaşık 50 otel ya açıldı ya açılacak. Böyle bir bölgede bu kadar büyük bir yatırımın doğru olup olmadığına yönelik Bezaroğlu şunları söylüyor: “Bölgedeki otel sayısının fazla olmasına rağmen bölgenin farklı bir dinamiği olduğunu düşünüyorum. Talep aynı oranda artmadığı sürece bazı dönemlerde fiyat düşüklüğü görülecektir. Fakat bu bölgede iş amaçlı seyahat eden bir kitle var. Fuar merkezleri o bölgede.

Ayrıca insanlar artık merkezden uzaklaşıp bütçesi daha düşük yerlerde organizasyonlar yapmak istiyor. Biz o bölgeye taleplerin gün geçtikçe artacağına inanıyoruz. Yeni havaalanı da yakın.”