Alanyalı turizmciler son Suriye krizini değerlendirdi

Turizm sezonuna girerken sınır komşumuz Suriye'de büyüyen savaş ve ABD müdahalesinden sonra yeni bir Türkiye-Rusya krizinden söz edilmesi, turizmcinin moralini bozmadı.

31/12/2019 23:40

Alanyalı turizmciler Suriye'de yaşanan gerilimin şu anda sektöre herhangi bir olumsuz etkisinin olmadığını söyledi. Yenialanya'da yer alan habere göre, Suriye'de Esad rejiminin destekçisi olan Rusya'nın bu yıl Türkiye için 'umut' pazar olduğuna dikkat çeken turizmciler, bu ülkeden olumlu beklentilerini koruyor. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Alanya Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) Başkanı Suat Çavuşoğlu, Rusya'dan Türkiye'ye milyonlarca turist geleceğini söyledi.

Çavuşoğlu, "Her türlü gerilim bizim turizmi negatif etkiler. Kiminle olursa olsun. Rusya ile olur, bir başka yerle olur. Kiminle olursa olsun hep negatif etkiler. Rusya'dan turist gelecektir. Bunu zaten Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin söyledi. Bizim tur operatörlerimizin Rusya'da büyük yatırımları var. Putin açıkladıktan sonra bir problem olacağını düşünmüyorum. Rusya ile ilgili herhangi bir problemimiz yok ama siyasi açıdan herhangi bir şey söyleyemiyorum" dedi.

'O NOKTAYA GİDECEĞİNİ DÜŞÜNMÜYORUM'

Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili de, "Şu anda herhangi bir olumsuz etkisini görmüyoruz. Bu farklı bir olay tabi. Sonuçta şimdilik kaydıyla direkt olarak bize bir etkisi yok. İleride işler daha olumsuz bir noktaya gider de yansırsa turizm açısından olumsuz olur. Şu anda umut pazarımız, Rusya ve Rusça konuşan ülkeler.

Ümit ediyoruz ki öyle bir sürece girilmez ve bu sene en azından Rusya'dan ve Rusça konuşan ülkelerden beklentilerimiz gerçekleşir. Sınırımızda bir kızışma olması gibi bir durum söz konusu değil. Bu sadece bizle alakalı bir durum da değil. Sonuçta ABD ile Rusya'nın karşı karşıya gelme durumu söz konusu. Bu tüm dünyayı etkiler. Ben o noktaya gideceğini düşünmüyorum" diye konuştu.

'HER İKİ TARAF DA GÖZE ALAMAZ'

Alanya Turizm ve Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu da, "ABD'nin sözde değil de uygulamada böyle bir saldırıyı gerçekleştirmesi bir anda dünyanın gözünü unutulan Suriye'deki insanlık ayıbına çevirdi. Rusya ve İran'ın bu konuda hemfikir olması yeni bir şey değil. Zira başından beri Çin ile birlikte hep Esad rejimini destekleyen açıklamalar yapıyorlardı. Bu olayın ateşlenmesi turizm açısından şu anda kaygı oluşturacak bir durum değil. Özellikle ilgili ülkeyle politik olarak krize girmezsek turizmde sıkıntı yaşayacağımızı düşünmüyoruz. Geçmiş yıllarda Rusya ile çok sıkıntılı zamanlar geçirdik.

Her iki ülke de buradan ciddi bir ders çıkardı. Şu anda ilişkilerimizi güzel bir duruma getirdik ve bunun için çalışıyoruz. Bunları silbaştan yok etmeyi her iki tarafın da göze alacağını düşünmüyorum. Daha da önemlisi Mısır'da 2 büyük patlama oldu. Bu saldılar İslam ülkesinde. Maalesef bunlar insanların İslam fobisini göz önüne koyuyor. Umuyoruz ki böyle terör olayları son bulur ve turizmde geçmiş yıllardaki gibi bir canlılık başlar. Zira şu an en çok kaybedenlerden birisi İslam ülkeleri. Sınırda bir kızışma olursa şu ana kadar izlediğimiz yolda politik olarak devam etmek zorundayız.

Olası bir savaş durumunda sınırımızı korumak noktasında aynı politikamıza devam etmek istiyoruz. Ülkenin birliği daha önemli. Eğer kızışma olursa ben inanıyorum ki hükümetimiz bunu da profesyonellikle tekrar halledecektir. Rusya bu sene sezonun kurtarıcı ülkesi. Ben o boyuta geleceğini düşünmüyorum, düşünmemeliyiz de. Böyle bir şeyin olmasını düşünmek istemiyoruz" ifadelerini kullandı.

'BUNUN OLMAMASINI TEMENNİ EDERDİK'

Kleopatra Otelciler Birliği Başkanı Servet Şakiroğlu da, Türkiye’nin turizm alanında rakibi olan Mısır'da düzenlenen terör saldırılarının Türkiye'ye yansımalarını Yeni Alanya'ya değerlendirdi:  "Bu saldırı tatil için Mısır’ı tercih edecek turistlerin kafasını karıştıracak. Belki tercihlerini Türkiye’den yana kullanacaklar. Bir miktar Türkiye pazarını canlandıracak ama böyle bir olayın olmamasını temenni ederdik. Artık terör dünyanın meselesi oldu. Mısır'da, Türkiye'de veya Rusya'da olmuş artık fark etmiyor.

Dünyanın herhangi bir yerinde olması seyahat edenlerin özgürlüğünü kısıtlıyor. Bu bakımdan büyük ölçüde Mısır'a gidecek vatandaşları etkiler. Böyle bir olay Türkiye'de olsa bizim ülkemizi de etkilerdi. Kleopatra bölgesindeki rakamların geçen seneden farklı olmadığını görüyoruz. Bunun için biraz daha dikkatli ve temkinli olmak lazım. Siyasilerin de konuşmalarında turizmi yaralayıcı, incitici sözler söylememelerini rica ediyoruz" dedi.