Alanya 24 ülkede tanıtılacak

Alanya'da turizmciler 2017 yılı için çalışmalarını yoğunlaştırdı. İlçenin turizm tanıtımını üstlenen Alanya Turizm ve Tanıtma Vakfı (ALTAV), önümüzdeki yıl 24 ülkede 25 fuara katılarak ilçeyi tanıtacak.

31/12/2019 23:40

Başta Rusya krizi olmak üzere çeşitli nedenlerle 2016 yılında son 10 yılın en kötü turizm sezonunu geçiren Alanya'da turizmciler, yeni sezonda tanıtım ayağını güçlü tutarak sezonu en az kayıpla atlatmayı amaçlıyor. Tanıtım çalışmaları kapsamında Alanya Turizm ve Tanıtma Vakfı, Kültür ve Turizm Bakanlığı işbirliğiyle başta İskandinav ülkelerinde yapılan fuarlar olmak üzere, Polonya, İngiltere, Rusya ve Almanya gibi tatil için Türkiye'yi seçen ülkelerden oluşan 24 ülkede düzenlenen 25 turizm fuarıyla Alanya'nın tanıtılması amaçlanıyor. Fuarda kurulan Alanya stantlarında ilçenin doğal güzellikleri ve tarihinin yanı sıra tatil kampanyaları, hediyeler, gidilen ülkelere özel materyallerle ilçeye ilginin artırılması planlanıyor.

'ŞEHRİMİZİ VE GÜZELLİKLERİNİ TANITMAYI AMAÇLIYORUZ'

Aynı zamanda ALTAV'ın da başkanlık görevini yürüten Alanya Belediye Başkanı MHP'li Adem Murat Yücel, Alanya'nın tanıtımında büyük rol oynayan fuar çalışmalarının aralıksız sürdüğünü söyledi. Son yıllarda dünya ile birlikte Türkiye'de de artan terör olayları ve olumsuz gelişmelerden dolayı turizmin zorlu bir süreçten geçtiğini belirten Yücel, "Bu yüzden daha fazla ve daha etkin tanıtım faaliyetleriyle ülkemiz ve Alanya'mıza gelen turist sayısını artırmayı hedefliyoruz. Çünkü Alanya dünyanın en güzel şehirlerinden biri. Çok dilli, çok dinli, birçok kültürle rengi içerisinde barındıran ve ortak değerlerin bulunduğu şehrimize turistlerin gelmesi için çalışmalarda bulunacağız. 2017 yılında farklı ülkelerde 25 fuarda şehrimizi ve güzelliklerini tanıtmayı amaçlıyoruz" dedi.

'25 FUARA KATILMAYI PLANLIYORUZ'

Alanya'nın 2017 fuar takviminin 11- 15 Ocak tarihlerinde Hollanda'da düzenlenecek Vakantieburg Turizm Fuarı ile başlayacağını belirten ALTAV Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, tanıtımlara bu ay düzenlenen 3 fuarla başladıklarını, 2017 takviminde ise 24 ülkede düzenlenecek 25 fuarla devam edeceklerini söyledi. Son yılların en kötü turizm sezonunu geçirdiklerini hatırlatan Dahaoğlu, "Londra'da dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri vardı. Bu senenin takviminde yer alan o fuara da katıldık. Orada operatörlerle, acentelerle görüşmeler yapıldı.

Yine gazeteci ve turizm yazarlarıyla da görüşmelerimiz oldu. Onları da ilerleyen zamanda Alanya'ya davet ederek konaklatıp, İngiltere pazarına biraz daha ağırlık vermeyi düşünüyoruz. Toplamda 2017 yılı takvimimizde 25 fuara katılmayı planlıyoruz. Fakat diğer yıllarda olduğu gibi takvim dışında da fuarlara katılabiliriz ve bu sayılar 30'lu rakamları bulacaktır" diye konuştu.

'TEK PAZARA BAĞLI KALMAYACAĞIZ'

Vakıf olarak ilçedeki turist akışını yükseltmek amacıyla yeni pazar arayışında olduklarını belirten Dahaoğlu, şöyle dedi: "Tek bir pazara bağlılığın zararlarını yaşayarak gördük. Geçen yıl Polonya'da ciddi kayıplar yaşadık. Yüzde 60 ile 70 arası kayıplar ki Doğu Avrupa'nın en büyük pazarlarından biri burası sayılıyor. Nüfusu 80 milyona yaklaşmış bir ülke. Kaybettiğimiz bu pazarı tekrar kazanmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.

O ülkenin operatörleriyle şimdiden görüşmelerimizi başlattık. Görüşmelerimizde Gazipaşa- Alanya Havalimanı'nı dillendirerek, uçuş kolaylığını ön plana çıkarmaya gayret ediyoruz. Ardından yeni yılda fuarlara Hollanda ile başlayacağız. O ülke de Batı Avrupa'nın olmazsa olmazlarından. Geçen yıl Hollanda fuarına denk gelen bir patlama yüzünden çok sıkıntılı bir süreç geçirmiştik. Önümüzdeki yıl bu sıkıntıların yaşanmamasını umuyoruz." (DHA)